Felanmälan, synpunkter eller klagomål för fastighet, park, idrottsanläggningar och lokalvård
Tänk på att vara så specifik du kan när du anmäler ditt ärende. Ju utförligare beskrivning desto snabbare kan vi påbörja behandling av ditt ärende.
Detta formulär avser inte gata, gatubeslysning, vatten och avlopp. Anmälningar, synpunkter eller klagomål som rör dessa områden hänvisas till Samhällsbyggnadsförvaltningen
Bra att veta innan du lämnar din synpunkt
Om du lämnar dina kontaktuppgifter så får du en bekräftelse på att vi tagit emot din synpunkt inom två arbetsdagar och ett svar från handläggaren inom tio arbetsdagar. Under semestertider återkommer våra handläggare med svar så snart de är i tjänst. Du kan också välja att vara anonym.
Alla frågor som skickas in blir allmänna handlingar och din fråga kan bli publicerad här på webben tillsammans med svaret du får. Om vi publicerar frågan skriver vi inte ut vem som skickat den.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan, i syfte att säkerställa att du bosatt i kommunen och för att kunna kontakta dig i den fortsatta handläggningen av ärendet. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
nora.kommun@nora.se
Nora kommun
sabina.elisson@nora.se